Makanan Gigi

March 08, 2017

Gigi merupakan salah satu anggota bahagian muka, Percaya tak CM cakap memiliki senyuman yang manis belum tentu memiliki gigi yang sihat dan kuat. Makan makanan yang manis mungkin ya. Jangan marah ya ne pandangan CM hasil permehatian orang di sekeliling dan ahli keluarga terdekat.

Kesihatan gigi sangat penting, sebab tu sejak dari hamil orang sekeliling akan pesan minum susu banyak-banyak. Pergi check up di klinik pun Doktor dan cik Nurse akan pesan minum susu. Kalau anda bukan pengemar susu boleh cuba pil kalsium.


Makanan Gigi




makanan gigi
gambar sumber Google



Salah satu fungsi kalsium adalah untuk kuatkan gigi dan tulang, Jika di lihat anak-anak yang minum susu ibu dan susu formula, kebanyakan anak-anak yang minum susu formula gigi mereka mudah rapuh dan hitam. 

Sangat berbeza dengan anak-anak yang minum susu ibu. Selain memiliki gigi yang sihat dan kuat. Antibodi mereka juga kuat dan jarang diserang demam. 

Ini bermakna kesihatan gigi sangat-sangat penting di jaga sejak dari hamil. kerana semasa hamil kalsium dari ibu akan di ambil oleh bayi yang di kandung untuk pembentukan gigi dan tulang.

Amalan permakanan yang seimbang dan pengambilan Set Hamil Shaklee adalah makanan gigi yang terbaik.





Jemput Baca
Derita perut Kembung


No comments:

Powered by Blogger.