Mak Ko Ijau


Hah bila baca tajuk macam nak marah tapi sebenarnya CM bukan nak marah tapi nak kongsi cara buat masker menggunakan Alfafa dan ESp. Sebab tu lah jadi Mak kau ijau.  Tapi tak lah hijau macam cerita The Mask 


Almaklumlah suri rumah hujung minggu, banyak kerja dah menunggu. Tapi kesihatan dan kecantikan tak boleh diabaikan. Ish mana boleh nanti En Eddie pandang pompuan lain CM jeles taw seminngu majuk tak mau masak.

Ok jom kita buat masker yang mesra alam ne, sambil-sambil pakai masker sambil-sambil mengemop. Curlass kan tu la beza berSPA di rumah dengan pergi SPA. 

Mak kau ijau.

 
mak kau ijau
Jangan takut muka anda tidak seperti ini bila bermasker alfafa + ESp


Bahan-bahan masker mak kau ijau : 

  1-  1 biji alfafa (muka CM sorang, nak buat banyak muka sila tambah bilangan alfafa) 
   2-   1 sudu  ESP 
   3- Air secukupnya ( boleh jugak nak ganti dengan yogurt )



Kebaikan Masker 

1- Membantu mendapatkan kulit yang 'glowing', lembut, tona kulit yang sekata dan halus mulus
2- Mengecilkan liang pori-pori serta melembabkan kulit wajah 
3- Mengembalikan keremajaan dan mengurangkan garis-garis halus pada wajah
4- Mengurangkan masalah kulit berminyak 



Tips :
 Jangan pakai masker melebihi 20 minit nanti kelembapan wajah akan berkurang.


Selamat Mencuba. 


Jemput Baca :

Pengganti Susu 
Previous
Next Post »