Atasi Kembung Perut

March 20, 2017
kembung perut, siapa pernah alami situasi ini. Oh sungguh menyiksakan. Perut membesar seperti belon dan keras. Kerap kentut dan sedawa kalau dirumah bolehlah nak cover-cover tapi kalau di tempat kerja mana sempat nak cover-cover. hanya mampu tersenyum dan say 'Sorry' boleh la.

Kembung perut biasa terjadi kepada sesiapa saja tak kira orang dewasa, orang tua malah bayi pun boleh kena kembung perut. Yang CM nak cerita sekarang kembung perut semasa hamil. Hah ini lagilah seksa jiwa raga bukan boleh makan ubat sebarang semasa hamil untuk redakan masalah kembung perut takut efek pada bayi dalam kandungan.

Atasi Kembung Perut

Biasanya pada awal tempoh kehamilan hormon Progesterone akan meningkat.Hormon ini akan menyebabkan otot-otot yang berada di perut dan usus berehat dan keadaan ini yang menyebabkan lebihan gas terkumpul dan menjadi punca ibu hamil sering mengalami kembung perut semasa awal kehamilan.

Punca Kembung Perut 


1- Udara yang masuk sekali semasa kita makan dan minum, Sebahagian udara ini akan keluar sebagai sedawa dan kentut, sebahagian lagi akan masuk dan terus ke usus.

2- Gas yang dihasilkan oleh bakteria semasa menguraikan sisa makanan yang kita makan yang tidak dicernakan dengan sempurna oleh enzim.


Sedikit info makanan dari sumber karbohidrat mempunyai unsur gas lebih tinggi dari makanan sumber protien dan lemak.

 
Atasi Kembung Perut
Atasi Kembung Perut

Atasi Kembung Perut  dengan Pepermint Ginger Plus

Kombinasi 4 herba dari Timur dan Barat dengan penghasilan di bawah prosedur standard menggunakan teknologi sains yang terkini




Jika anda mahu mendapatkan Supliment Shaklee dengan Harga super jimat hubungi :
 

Cik Mijah: 017-3687028
Email : mizzmia27@gmail.com
FaceBook : Miza Talib
Instagram : Miza_Talib

Kesihatan Keluarga

No comments:

Powered by Blogger.